domingo, 4 de mayo de 2008

La Noche Boca Arriba

Vaig trobar un breu analisi mal traduit de la paraula MOTECA:

"En la noche boca arriba, Julio Cortazar usa nombre de un tipo de indio que no existe en realidad en la tierra. Dice que el caracter prinicpal esta con las motecas. Es una combinacion creativa de motocicleta y azteca. La moto es la maquina en que andaba el hombre antes de su collision, y obviamente los indios son la cultura en que se encuentra cuando esta en punto de ser sacrificado. En ese nombre hace la unificacion de las dos ideas centrales del cuento. Sin saber de que se trata el cuento seria posible oir el nombre y hacer unas prognosticaciones sobre el cuento. Indios y motocicletas en un nombre corta y breve, “moteca” forma el base de el cuento. Demuestra el choque de la modernidad con lo anciano y la industrialización con lo que vino antes"

Partint d'una primera i definitiva idea, he anat evolucionant-la fins aquest esboç dels dos personatges superposant-se i formant-ne un de sol, ja que la historia de "La Noche Boca Arriba" ens narra com l'indi azteca es realment qui somia amb el motorista per evadirse del que li esta succeint, pero alhora el propi motorista somia amb l'indi (ara ya sabem d'on es van inspirar els germans Wachowsky per fer Matrix...) Ara he de trobar un fons adient per aquesta escena onírica, i yastara tu... Pim pam

2 comentarios:

Gemma Capdevila dijo...

pos ná d ná de la parrela en una cantonada... els dies de pluja m'han portat fins aquí...

m'agrada la teva idea! com portes els originals? els has començat?

Maria dijo...

Siiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!, necesitava un canvi!, i necesitava blanc... llum! llum! llum!, el negre ja m'estava cansan... Pero ha quedat curiosa, no? A mi m'agrada mes, jijijijiji, que voy a decir... Un petonas, ens veiem en el Razz, ups no, a l'escola!